Από την Ελλάδα προς τον Κόσμο: η αθάνατη κληρονομιά του πολιτισμού


Γράφει η Αμέρισσα Αποκρεμιώτη

Σχεδόν δύο εκατομμύρια επισκέπτες έχουν ήδη επισκεφθεί την έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» κατά την παρουσίασή της σε μουσεία του Καναδά, των ΗΠΑ, και της Νότιας Κορέας, η οποία εγκαινίασε μόλις και το ταξίδι της στην Κίνα στις 19 Δεκεμβρίου 2023, με πρώτο σταθμό το Hunan Museum, στην πόλη Τσανγκσά, ενώ σειρά έχουν το Nanjing Museum στην Ναντζίνγκ (Ιούνιος έως Νοέμβριος 2024) και στο Capital Museum στο Πεκίνο (Δεκέμβριος 2024 έως Μάιος 2025).

Η έκθεση, που προέρχεται από 14 ελληνικά μουσεία και συλλογές, περιλαμβάνει καμαραϊκά αγγεία, κυκλαδικά ειδώλια, μυκηναϊκά κοσμήματα, και άλλα σημαντικά τεχνουργήματα της αρχαίας ελληνικής τέχνης, από τους προϊστορικούς, μέχρι τους ελληνιστικούς χρόνους, από το 6000 π.Χ. περίπου και ξεδιπλώνεται μέχρι τον 2ο αιώνα π.Χ.

Τα εκθέματα παρουσιάζουν μεταξύ άλλων, ένα δείγμα από τη ζωή των Κυκλαδιτών εμπόρων στο Αιγαίο, των αξιωματούχων της Μινωικής Κρήτης και των Μυκηναίων ηγεμόνων, ξετυλίγουν τα κατορθώματα των ομηρικών ηρώων και των αθλητών των Ολυμπιακών Αγώνων, ακολουθούν τη ζωή των πολιτών στην αρχαία Αθήνα, το λίκνο της Δημοκρατίας, αλλά και τις ιστορίες των πολεμιστών και αριστοκρατών της Μακεδονίας, για να καταλήξουν στα βάθη της ελληνιστικής οικουμένης του Μ. Αλεξάνδρου.

Ο Πρέσβης της Ελλάδος στην Κίνα, Δρ. Ευγένιος Καλπύρης, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «Είμαι πεπεισμένος, ότι η έκθεση θα προσφέρει στους επισκέπτες την ευκαιρία να διαμορφώσουν βαθύτερη κατανόηση για τους λόγους που ο Ελληνικός Πολιτισμός είναι η κοιτίδα του Δυτικού, και γιατί ανήκει στην ιδιαίτερα ολιγομελή ομάδα πολιτισμών, που μπορούν να κληθούν Παγκόσμιοι».

Η προώθηση του ελληνικού πολιτισμού μόνο όφελος μπορεί να φέρει και είναι κάτι που οφείλουμε
όλοι να διαφυλάξουμε. Ως Έλληνες και ιδιαίτερα όταν βρισκόμαστε σε θέση φορέων και πρέσβεων του
ελληνικού πολιτισμού, οφείλουμε να πράττουμε τα μέγιστα για την τεράστια κληρονομιά μας με
περηφάνια και απόλυτη προσοχή στις πράξεις και τα λόγια μας.

Ακριβώς για τον παραπάνω λόγο μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, όταν ο Δρ Καλπύρης είπε : “ο Ελληνικός Πολιτισμός είναι η κοιτίδα του Δυτικού, και γιατί ανήκει στην ιδιαίτερα ολιγομελή ομάδα πολιτισμών, που μπορούν να κληθούν Παγκόσμιοι”. Αλήθεια , ποιοί είναι οι πολιτισμοί που μπορούν να χαρακτηριστούν “Παγκόσμιοι”;

Ο όρος “παγκόσμιος” χρησιμοποιείται για να περιγράψει κάτι που εκτείνεται σε όλον τον κόσμο,που
σχετίζεται με όλο τον πλανήτη. Η συνεχής παρουσία του έχει μόνιμη επίδραση σε όλους τους τομείς
της ανθρώπινης δραστηριότητας, διαμορφώνοντας την συλλογική εμπειρία και πορεία. Δηλαδή είναι ένας όρος που υποδηλώνει την ύπαρξη ενός πολιτιστικού πλαισίου που εκτείνεται πέρα από σύνορα και αφορά τη γλώσσα, τις τέχνες, την μουσική, τις επιστήμες, τις ιδέες, τις αξίες, και οποιαδήποτε πτυχή της σκέψης και του τρόπου ζωής.

Ο μόνος πολιτισμός που δημιούργησε τις πνευματικές, κοινωνικές, και υλικές εκφάνσεις της κοινωνίας, διαμορφώνοντας την ανθρώπινη ταυτότητα σε ολόκληρο τον πλανήτη είναι ο Ελληνικός, ο μόνος γνωστός από την απαρχή της ιστορίας.

Η αλήθεια άλλωστε για το εύρος του ελληνικού πολιτισμού στο χώρο και το χρόνο δεν μπορεί να κρυφτεί. Η ίδια η γλώσσα και τα κύτταρά της το μαρτυρούν.

Η σύνθετη αρχαία (και σύγχρονη) ελληνική λέξη ηλικία, ετυμολογείται από το ουσιαστικό ήλιο και το
ρήμα ”κίω” που σημαίνει πόσες φορές έχει περιστραφεί κάποιος γύρω από τον ήλιο, αφού η περιφορά τής γής γύρω από τον ήλιο ισούται με το χρονικό διάστημα τού ενός έτους! Που σημαίνει ότι οι Έλληνες ήξεραν χιλιάδες χρόνια πριν… τουλάχιστον την λειτουργία του ηλιακού μας συστήματος.

Δεν χρειάζονται θεωρίες συνωμοσίας .. τα γεγονότα μιλούν απο μόνα τους, φωνάζοντας ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για δύο, τρεις, πέντε, αλλά για έναν μόνο παγκόσμιο πολιτισμό… τον Ελληνικό.

● Πάνω απο 2000 χρόνια πριν το Δαρβίνο, ο Αριστοτέλης έφτιαξε την κλίμακα εξέλιξης της ζωής και ο Αρίσταρχος ο Σάμιος, δύο χιλιάδες χρόνια αντίστοιχα πριν τον Κοπέρνικο, μίλησε για το ηλιοκεντρικό ηλιακό μας σύστημα.

● Στο σπήλαιο των πετραλώνων Χαλκιδικής ανακαλύφθηκαν τα αρχαιότερα ίχνη φωτιάς (μαζί με απορρίμματα τροφής και εργαλεία) που έχουν βρεθεί σε όλη τη γη και ξεπερνούν τις 700.000 χρόνια και μαζί ο σκελετός του αρχανθρώπου τον Πετραλώνων, για τον οποίο εκτός από τον ερευνητή Άρη Πουλιανό, μεταξύ άλλων, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, καθώς και διακεκριμένοι επιστήμονες από την Ιαπωνία και Αμερική, όπως ο ιάπωνας καθηγητής Μοτόζι Ικέγια, κορυφαίος πυρηνικός φυσικός, επιβεβαίωσαν ότι Ο Πετραλώνειος άνθρωπος ήταν τουλάχιστον 700 χιλιάδων ετών και διέθετε ανεπτυγμένη νοημοσύνη και έναρθρο λόγο.

● Εντυπωσιακά στοιχεία αποκαλύπτουν μέρα με τη μέρα και οι γενετικές έρευνες στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), σε άλλα ευρωπαϊκά ιδρύματα, καθώς και ο ομότιμος καθηγητής Γενετικής και Γενετικής του Ανθρώπου, Κωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης, ο οποίος έχει αφιερώσει πολλά χρόνια στη συγκεκριμένη έρευνα, για την καταγωγή των Ελλήνων, τα οποία υποστηρίζουν τις αναφορές αρχαίων συγγραφέων για την αυτοχθονία των Ελλήνων, όπως του Ισοκράτη που στον 4ο πανηγυρικό του λόγο (εδάφια 23-24, 380 π.Χ.), απευθυνόμενος στους Αθηναίους είπε: “Η πόλη μας αναγνωρίζεται ως η αρχαιότερη, η μεγαλύτερη και η πιο φημισμένη σε όλο τον κόσμο. Αφού λοιπόν η αρχή της ιστορίας της είναι τόσο ένδοξη, πρέπει να τιμηθούμε ακόμη περισσότερο για τη συνέχειά της”. Από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία που παρουσιάζουν οι έρευνες μάλιστα είναι ότι οι Έλληνες όχι μόνο δεν επηρεάστηκαν γενετικά από άλλους λαούς, αλλά αντίθετα μετέδωσαν το DNA τους και στην υπόλοιπη Ευρώπη! (Ή μήπως προϋπήρχε το Ελληνικό DNA πέρα από τα γνωστά σήμερα σύνορά μας;)

● Αδιάψευστη είναι ακόμα η ανακάλυψης του ευρήματος στη λίμνη της Καστοριάς από τον καθηγητή της Προϊστορικής Αρχαιολογίας στο ΑΠΘ, κ. Γιώργο Χουρμουζιάδη γνωστό ως «Πινακίδα του Δισπηλιού» και αν πρόκειται για “ένα κομμάτι ξύλου με ορνιθοσκαλίσματα”, όπως έσπευσαν να τη λοιδωρήσουν ορισμένοι, παραμένει το γεγονός ότι η γραφή που υπάρχει εκεί περιέχει τουλάχιστον 11 ελληνικούς χαρακτήρες και σύμφωνα με τη μέθοδο χρονολόγησης του άνθρακα–14 στον «Δημόκριτο», η πινακίδα χρονολογήθηκε επακριβώς στο έτος 5260 π.Χ. ανατρέποντας όλες τις «επίσημες» θεωρίες περί καταγωγής της γραφής από τη Μεσοποταμία ή τη Μέση Ανατολή, επιβεβαιώνοντας έτσι τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς, ότι οι πρόγονοί μας, οι προϊστορικοί κάτοικοι της Ελλάδας, (που
αποκαλούμε Πελασγούς), είναι οι εφευρέτες της γραφής.

● Ακόμη και τα ονόματα όλων των σημαντικότερων κατά την αρχαιότητα Ηπείρων και περιοχών
φυλών που χρησιμοποιούμε είναι ελληνικά ή ελληνογενή όπως ενδεικτικά :
Αφρική (ρωμαϊκή επαρχία) : η ονομασία της προέρχεται από την κόμη των κατοίκων της.
Περσία : η ονομασία της προέρχεται από τον Πέρση, υιό του Περσέως και της Ανδρομέδως.
Ιβηρία (ρωμ. Ισπανία) : η ονομασία της προέρχεται από τον Έβρο ποταμό που την διέτρεχε.
Ισπανία: Ισ (τον) Πάνα
Μονακό: η ονομασία – και η τοποθεσία – σχετίζεται με τον Ηρακλέα τον Μοναχό, όταν αυτός
αναπαύθηκε για κάποιο διάστημα εκεί. Πρόκειται για την Μόνοικο των αρχαίων Ελλήνων
(λατινική ονομασία : Monaecus και Portus Herculis Monaeci, δηλαδή “Λιμήν του Ηρακλέους
Μοναχού”).
Κελτοί (Ιβηρίας) : ονομάστηκαν έτσι από τον Κελτό, υιό του Ηρακλέως και της Κελτούς (ή
Κελτίνης), κόρης του Βρετάνου, ο οποίος ήταν βασιλεύς της Κελτικής (ή Γαλατίας).
Βύβλος : ιδρυθείσα από την Βυβλίδα, κόρη του Κρητός Μιλήτου.
Αιθίοπες : από το αίθω (= καίω) + οψ (= όψη). “Ο κεκαυμένην έχων την πρόσοψιν”
(«ETYMOLOGICON MAGNUM LEXICON» σελ. 33), δηλ. λόγω της μελαμψότητος των κατοίκων της.

● Σύμφωνα με τον Πλάτωνα – τα γραπτά του οποίου δεν έχουν διαψευστεί ποτέ από κανέναν –
ο Αιγύπτιος Ιερέας παραδέχτηκε στον Σόλωνα, ότι ο Ελληνικός Πολιτισμός ήταν χίλια χρόνια παλαιότερος από τον Αιγυπτιακό.

● Επίσης λίγοι γνωρίζουν πως υπάρχουν και στην Ελλάδα πυραμίδες. Μία από αυτές βρίσκεται κοντά στο χωριό Ελληνικό στην περιοχή Κεφαλάρι Άργους και αποτελεί όχι μόνο ένα από τα αρχαιότερα κτίσματα στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως! Την πυραμίδα άλλωστε αναφέρει και ο Παυσανίας. Σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή του Υπουργείου Πολιτισμού πρόκειται απλά για ένα οχυρό, που κατασκευάστηκε στα τέλη του 4ου π.Χ.αιώνα. Από έρευνα όμως που έγινε στις 9-2-1995, από την Ακαδημία Αθηνών και χρονολόγηση στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου και στο εργαστήριο Αρχαιομετρίας του “ΕΚΕΦΕ- ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ” με την μέθοδο της θερμοφωταύγειας, έδειξε ότι έχει κτιστεί το 2720 π.Χ!
Δηλαδή είναι παλαιότερη κατά 100 (τουλάχιστον) έτη της πρώτης Αιγυπτιακής πυραμίδας του Ζοζέρ (2620 π.χ.) και είναι κατά 170 (τουλάχιστον) έτη αρχαιότερη της πυραμίδας του Χέοπος (2550 π.χ.).

Αυτά και εκατομμύρια ακόμα στοιχεία, φωνάζουν πως μόνο ένας πολιτισμός περπάτησε στον πλανήτη
… και αν και οι εκάστοτε ελληνικές κυβερνήσεις κωφεύουν, θα έπρεπε τουλάχιστον να προσέχουν τις
δηλώσεις τους περί ομάδων πολιτισμών, που μπορούν να κληθούν Παγκόσμιοι, σπιλώνοντας χιλιετίες
ιστορίας, όταν παντού στον κόσμο βρίσκουμε από πάντα το Ελληνικό στοιχείο και όχι το Κινέζικο, το
Αραβικό ή το Σουμερικό …

Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και τα ονόματα των πλανητών στο ηλιακό μας σύστημα, είναι ελληνικά…

Visited 27 times, 1 visit(s) today

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *