10.134.303€ ‘’σκάμε’’ στη Νέα Οδό Α.Ε. για διόδια που δεν έγιναν


Γράφει η Ελευθερία Δελαγραμμάτικα

Ιστορία μου αμαρτία μου!!!!!

Στην επικαιρότητα για μία ακόμα φορά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών!!!! Έχει την τιμητική του, καθώς φροντίζει για την “ασφάλεια” και το “συμφέρον” των πολιτών!!!!!!

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε πρόσφατα το ιλιγγιώδες ποσό των 10.134.303 ευρώ στην «ΝΕΑ ΟΔΟ Α.Ε», θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως αποζημίωση του
παραχωρησιούχου για την απώλεια εσόδων του λόγω Γεγονότων Ευθύνης Δημοσίου, που συνίσταται στην αδυναμία λειτουργίας των Σταθμών Διοδίων Βαρυμπόμπης, Αγίου Στεφάνου και Χαλκίδας, για τη χρονική περίοδο από 01.01.2023 έως 30.06.2023.

Η απόφαση της έγκρισης της αποζημίωσης είναι αναρτημένη στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ-ΑΔΑ:6ΞΖΚ465ΧΘΞ-ΙΦΣ- και σύμφωνα πάντα με την απόφαση έχουν καταβληθεί από το 2018 έως σήμερα συνολικά για αποζημιώσεις -λόγω γεγονότων Ευθύνης Δημοσίου-covid-19,εκλογές- 136.613.843,59 ευρώ στον παραχωρησιούχο την «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το έργο από το Δημόσιο.


Πρόκειται για τους σταθμούς διοδίων που έπρεπε να έχουν λειτουργήσει και με ευθύνη του κράτους δεν λειτούργησαν, προκαλώντας απώλεια εσόδων για τον παραχωρησιούχο.

Με βάση τη σύμβαση Δημοσίου και Παραχωρησιούχου, οι
εργασίες κατασκευής των σταθμών διοδίων έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί μέχρι 30 Ιουνίου του 2019. Μετά την ημερομηνία αυτή, ο Παραχωρησιούχος είχε το δικαίωμα να θέσει σε λειτουργία και εκμετάλλευση τους πλευρικούς σταθμούς διοδίων
Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου και τον μετωπικό σταθμό διοδίων Χαλκίδας.

Στη συνέχεια η σύμβαση προβλέπει τις αποζημιώσεις Παραχωρησιούχου λόγω Γεγονότων Ευθύνης Δημοσίου.


Δυστυχώς το δημόσιο, δείχνει και πάλι το πραγματικό του πρόσωπο. Και το πρόσωπο αυτό μας δημιουργεί πάντα το ερώτημα; ‘’Ενεργεί για το δημόσιο συμφέρον, ή για το
συμφέρον του παραχωρησιούχου;’’

Βεβαίως δεν μπορώ να διανοηθώ, πώς υπογράφουν συμβάσεις που ζημιώνεται το Ελληνικό κράτος και οι πολίτες του, γιατί ο πολίτης είναι αυτός που επιβαρύνεται όλα τα χρηματικά βάρη, είτε έχει διόδια, είτε δεν έχει!

Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει στην Ελλάδα 2.0… Θα θυμάστε όλοι τον Ιανουάριο του 2022 που είχαν αποκλειστεί στην ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ χιλιάδες αυτοκίνητα από την χιονόπτωση της κακοκαιρίας Ελπίς και χιλιάδες συμπολίτες μας έμειναν χωρίς νερό και τροφή για ώρες. Ο παραχωρησιούχος στάθηκε ανίκανος να απεγκλωβίσει τα χιλιάδες αυτοκίνητα και μόνο με την επέμβαση του στρατού ξεκίνησε η διαδικασία του απεγκλωβισμού των αυτοκινήτων σε μια οδό ιδιωτικών
συμφερόντων, με εισπράξεις 3 δισεκατομμυρίων ευρώ σε 15 χρόνια. Και το χειρότερο από όλα ήταν, ότι ο παραχωρησιούχος ζήτησε αποζημίωση από το Ελληνικό Κράτος ύψους περίπου 200 εκατ. Ευρώ, για απώλεια εσόδων λόγω της πανδημίας covid-19, η οποία συνέπεσε με το συμβάν.


Στην διεκδίκηση της ΝΕΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε φαίνεται ξεκάθαρα ότι έχουν φροντίσει να συμπεριλάβουν τις αποζημιώσεις της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ σε περίπτωση ευθύνης του Δημοσίου. Το Δημόσιο, ενώ ήξερε ότι έπρεπε να τελειώσει το έργο και να παραδοθεί
στην ώρα του, κωλυσιέργησε, με αποτέλεσμα να έχει δοθεί το ιλιγγιώδες ποσό των 136.613.843,59 ευρώ ως αποζημίωση στον παραχωρησιούχο.


Και ο πολίτης που βρίσκεται σε όλες αυτές τις συμβάσεις; Γιατί είναι εξαναγκασμένος με διόδια, είτε χωρίς διόδια πάλι να πληρώνει για την κακοδιαχείριση των αντιπροσώπων που έχει ορίσει.

Πληρώνει διόδια για δρόμους Εθνικής εμβέλειας, χωρίς να είναι ανταποδοτικά, αφού όλες σχεδόν οι Εθνικοί Οδοί μας έχουν περάσει με συμβάσεις στα χέρια ιδιωτικών συμφερόντων.

Τελικά, ποιοι είναι αυτοί και με ποιο κριτήριο υπογράφουν τέτοιες συμβάσεις που δένουν χειροπόδαρα το Ελληνικό Δημόσιο;

Πάντως, αν κρίνουμε από τις παραπάνω συμβάσεις το σίγουρο είναι ότι δεν εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και την βούληση των πολιτών.

Μήπως ήρθε η στιγμή να ελέγξουμε όλες τις συμβάσεις και να αναζητήσουμε ευθύνες από τους διοικούντες;

Μήπως ήρθε η στιγμή που θα πρέπει να καταργήσουμε τα
διόδια μέσα στην ίδια μας την χώρα;


Είμαστε σίγουροι ότι όλοι θα το ήθελαν αυτό…Πληρώνουμε πανάκριβα διόδια, ενώ ταυτόχρονα η ελληνική οικογένεια έχει επιβαρυνθεί και το βάρος των τελών κυκλοφορίας, το οποίο επιβάλλεται με βάση τα κυβικά των αυτοκινήτων, λες και
αλλάζει κάτι ως προς τη φθορά που προκαλούν στο οδόστρωμα.


Μήπως ήρθε η στιγμή να ερευνήσουμε ως πολίτες για το συμφέρον μας και να αναζητήσουμε λύσεις για το συλλογικό μέλλον μας;


Visited 38 times, 1 visit(s) today

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *