Γράφει η Αμέρισσα Αποκρεμιώτη

Τα τελευταία χρόνια ο Δήμος Αθηναίων δεν σταματά να μας εκπλήσσει με τις επιλογές του και δυστυχώς με αρνητικό τρόπο!

Σε πρόσφατη συνάντησή του, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας με την Υπουργό Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη έθιξε τα σημαντικά κοινωνικά ζητήματα, που αντιμετωπίζει ο Δήμος, με κυριότερο αυτό της στέγασης. Παρουσιάζοντας τις προτάσεις του, ανέφερε ότι «Το θέμα της κοινωνικής κατοικίας είναι για εμάς προτεραιότητα. Πρόθεσή μας είναι να αξιοποιήσουμε κάθε μέσο που έχουμε στη διάθεσή μας και να συνεργαστούμε με την πολιτεία, ώστε να βρεθεί λύση για τους ευάλωτους συμπολίτες μας. Είναι απαραίτητο, να συνεχιστεί η υλοποίηση των υπαρχόντων στεγαστικών προγραμμάτων. Ταυτόχρονα, πρέπει να δημιουργηθεί μία ολοκληρωμένη βάση δεδομένων, με την καταγραφή του διαθέσιμου προς αξιοποίηση κτιριακού αποθέματος. Χρειάζεται, επίσης, να βρεθούν οι αναγκαίοι πόροι, ώστε να προχωρήσει άμεσα η ανακαίνιση των κατοικιών, οι οποίες θα διατεθούν, στη συνέχεια, με χαμηλό ενοίκιο, για τη στέγαση ευάλωτων οικογενειών, νέων και ηλικιωμένων».

Ιδιαίτερα στο Δήμο Αθηναίων, το ζήτημα των αστέγων πολιτών έχει λάβει πολύ μεγάλες διαστάσεις και βέβαια, ένα τόσο μείζον ζήτημα για την ανθρώπινη επιβίωση, θα πρέπει να είναι προτεραιότητα!

Και φυσικά, δεν είναι μόνο το παραπάνω, όλοι γνωρίζουμε τη χαοτική κατάσταση που επικρατεί παντοιοτρόπως, εντός των ορίων του δήμου. Ένα χάος, που δεν αποσυμφορείται, προβλήματα που δεν λύνονται ποτέ. Γιατί; Μήπως ο Δήμος και ο εκάστοτε δήμαρχος δεν έχουν τις απαραίτητες εξουσίες και τα απαραίτητα κεφάλαια για να φέρουν τις απαιτούμενες αλλαγές;

Βάσει της Ελληνικής νομοθεσίας (νόμος 3852/ 2010 και παράγραφος 2 του άρθρου 102 του Συντάγματος), ο Δήμος, ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου δύναται να έχει διοικητική, αλλά και οικονομική αυτοτέλεια.

Ο δήμαρχος είναι ο ανώτατος και ο μόνος εκλεγμένος άρχων, ο οποίος είναι και θεματοφύλακας των περιουσιακών στοιχείων του Δήμου.

Ο Δήμος λοιπόν, θα μπορούσε και θα έπρεπε να έχει οικονομική αυτοτέλεια! Ωστόσο σε ένα καθεστώς αδιαφάνειας και εμπλεκόμενων συμφερόντων, αντί οι δήμοι να αποφασίζουν μόνοι τους και να πράττουν τα μέγιστα για τον τόπο τους και τους δημότες τους, δέχονται τις εντολές της κυβέρνησης και όποιου άλλου στην παγκόσμια σκακιέρα, που κρύβεται πίσω από αυτήν.

Το σημερινό οικονομικό μοντέλο της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι κοινώς αποδεκτό, ότι όχι μόνο είναι ξεπερασμένο, αλλά και δημιουργεί χρέη, που οδηγούν σε χρεοκοπίες.

Κι ενώ όλοι οι δήμαρχοι το γνωρίζουν αυτό, τα αιτήματα των δημάρχων για στήριξη του ταμείου τους παραμένουν ίδια, όπως αύξηση των πόρων από την κυβέρνηση, την σύναψη δανείων, την ευνοϊκή προς τους δήμους φορολογία και ακόμα και την αναχρηματοδότηση από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, (ανεξάρτητη εταιρεία που κανείς δεν μπορεί να ελέγξει) των παλαιών χρεών των δήμων, με νέα δάνεια.

Αυτό που μας ξεπερνάει όμως είναι, πως με δική μας έρευνα, την οποία μπορεί να κάνει οποιοσδήποτε, είδαμε ότι υπάρχει η δυνατότητα για άτοκη χρηματοδότηση των δήμων και μάλιστα με περίοδο αποπληρωμής 50 ετών, χωρίς τη μεσολάβηση άλλου κυβερνητικού θεσμού, παρά μόνο του ίδιου του δημάρχου.

Συγκεκριμένα μιλάμε για την χρηματοδότηση από τα παγκόσμια ταμεία, από όπου κάθε κράτος ή δήμος μπορεί να πάρει χρήματα για ανταποδοτικά έργα – τα οποία θα αποφέρουν κέρδη στο δήμο – με τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

1.Εγγυήσεις (Ομόλογα ΑΑΑ, Χρεόγραφα, Αξιόγραφα ή Εγγυήσεις όπως Ορυκτός Πλούτος κ.α.)

2.Σκοπό – σχέδιο υλοποίησης έργων ανάπτυξης

3. Δημόσιο Θεσμό: Υπογραφή Πρωθυπουργού, Υπουργού οικονομικών, Αρχιεπισκόπου ή Δημάρχου

4. Κωδικό Ασφαλείας από τον Παγκόσμιο Ελεγκτή – Επιτηρητή.

Τα παγκόσμια ταμεία βρίσκονται υπό την επίβλεψη της Παγκόσμιας Τράπεζας Ανασυγκροτήσεως και Ανοικοδομήσεως. Εκεί όλα τα κράτη έχουν καταθέσει τεραστίων διαστάσεων κεφάλαια, προκειμένου αυτά να φυλάσσονται, να πολλαπλασιάζονται και να διατίθενται προς χρήση στα κράτη. Όπως ανακαλύψαμε εκεί υπάρχουν λογαριασμοί κάθε κράτους και η Ελλάς είναι ένα από αυτά!

Ο παγκόσμιος ισολογισμός των ταμείων αυτών εκδίδεται κάθε χρόνο και υπογράφεται για την κάθε χώρα από τρεις ανώτατους αξιωματούχους (Υπουργό Οικονομικών, Πρόεδρο Δημοκρατίας, Πρέσβη κράτους στον Ο.Η.Ε.)

Είδαμε επίσης, από μη συστημικά Μ.Μ.Ε. ότι ήδη 2,3 τρις ευρώ είναι εγκεκριμένα για Ελλάδα και Κύπρο, ότι έχουν γίνει 325 μελέτες για 49.000 έργα και ότι σε όλους τους Δήμους έχουν γίνει, στο κοντινό παρελθόν, προτάσεις για την συγκεκριμένη, άκρως συμφέρουσα, χρηματοδότηση. Ως δείγμα – εξαίρεση εκδήλωσης ενδιαφέροντος αναφέρουμε τον δήμο Ιεράπετρας, ο οποίος ανέθεσε σε ομάδα εμπειρογνωμόνων να εξετάσουν την εγκυρότητα της πρότασης, την οποία βρήκαν έγκυρη και νόμιμη!

Άρα, η Κυβέρνηση γνωρίζει σχετικά και οι Δήμοι γνωρίζουν ή μπορούν να βρουν τα ανωτέρω, όπως εμείς!

Και ακριβώς επειδή η πρόταση αυτή είναι μακράν ευνοϊκότερη από οτιδήποτε άλλο ζητάει ο δήμαρχος Αθηναίων και κάθε δήμαρχος, τα ερωτήματα που εύλογα εγείρονται είναι τα εξής:

-Γιατί δεν γίνεται χρήση η συγκεκριμένη χρηματοδότηση από τους Δήμους;

-Τι όφελος θα είχε να πει ψέματα – και να μην ισχύουν τα παραπάνω- αυτός που έκανε τόσες μελέτες και τόσο κόπο να αναμοχλεύσει κάτι τέτοιο;

-Γιατί αποκρύπτεται από την πολιτική ηγεσία και τα συστημικά Μ.Μ.Ε.;

-Ποιοι χρησιμοποιούν αυτά τα χρήματα που ανήκουν στους λαούς και τους πολίτες τους;

-Γιατί δεν προχώρησαν οι ενδιαφερόμενοι δήμαρχοι με την χρηματοδότηση; Μήπως για να μην αποκαλυφθεί το τεράστιο σκάνδαλο ότι υπάρχουν τέτοιοι πόροι και πάνε σε λίγους “υψηλά στεκόμενους” και όχι στους πραγματικούς ιδιοκτήτες, τους ίδιους τους πολίτες;

-Γι’ αυτό ήταν φυλακή ο Αρτέμης Σώρρας, ο πρόεδρος της Ελλήνων Συνέλευσις; Γιατί ήταν αυτός που αποκάλυψε στο ευρύ κοινό την γνώση για το πλούτο που κατέχει ή μήπως, γιατί ήταν εκείνος που εξασφάλισε με δικές του εγγυήσεις, το ποσό των 2,3 τρις, εκπόνησε τις μελέτες για όλους τους δήμους και κατέθεσε την πρόταση χρηματοδότησης;

“Μια από τις τιμωρίες, που δεν καταδέχεσαι να ασχοληθείς με την πολιτική, είναι ότι καταλήγεις να σε κυβερνούν οι κατώτεροί σου” έχει πει ο Πλάτων και όπως φαίνεται αυτό συνεχίζει να ισχύει!