Φαίνεται ότι οι εξαγγελίες της κυβέρνησης, από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της, μάλλον προκύπτουν «μία από τα ίδια»! Και για του λόγου το αληθές ο Κ. Μητσοτάκης, μιλώντας για την «Εθνική Στρατηγική της Περιφερειακής και Τοπικής Ανάπτυξης» στο Ρέθυμνο στην Κρήτη, αναφέρθηκε αναγκασμένος και με την πίεση που προφανώς του ασκήθηκε από τοπικούς θεσμούς και στον πολύνεκρο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης(ΒΟΑΚ), που είναι ένα πολύ σοβαρό «αγκάθι» για το νησί, φυσικά και για την κυβέρνηση!
Επανέλαβε ξανά τις «γνωστές» υποσχέσεις με το πολιτικό «ΘΑ», ενώ απευθυνόμενος στους πολίτες κουνώντας το δάχτυλο και δίνοντας έμφαση στον λόγο του, είπε ότι η ασφάλειά τους εξαρτάται από την απουσία και την έλλειψη μέτρων προστασίας, που δεν τηρούν!
Δηλαδή οι άνθρωποι και ιδιαίτερα οι νέοι, χάνουν τη ζωή τους επειδή δεν φοράνε κράνος, ή δεν φορούν τις ζώνες όπως προβλέπεται από τον Οδικό Κώδικα Κυκλοφορίας. Η ευθύνη λοιπόν μεταφέρεται στον πολίτη, καθώς και στην «χαλαρή» αστυνόμευση των οργάνων της τροχαίας! Μάλιστα, αυτό ήταν, τα είπε «χύμα και τσουβαλάτα» οπότε «καθάρισε» ο πρώτος των «αρίστων»!
Η έλλειψη της πολιτικής ευθύνης όμως εδώ, είναι παντελώς απούσα; Δεν έχει συμμετοχή ο κρατικός μηχανισμός, για τυχόν κακοτεχνίες ή παραλείψεις, που ίσως να είναι υπεύθυνες για τον χαμό τόσων ανθρώπων; Μας θυμίζει αυτή η συμπεριφορά ανευθυνότητας του Κράτους την λαϊκή φράση ότι φταίει… κι ο Χατζηπετρής!!!
Να βοηθήσουμε τη μνήμη του Πρωθυπουργού παρ‘ όλα αυτά, ότι η κατασκευή κάποιων βελτιώσεων του ΒΟΑΚ, έγινε επί κυβερνήσεων της κομματοκρατίας του ΠΑΣΟΚ, τότε που όλη η Κρήτη το είχε υπερψηφίσει. Έτσι λοιπόν σε αντάλλαγμα, για να ευχαριστήσει τους πολίτες για την ανάληψη της εξουσίας, έφτιαξε το έργο μέσα στην εποχή της δεκαετίας του 90’, που η κυκλοφορία των οχημάτων σ’ αυτό το χρονικό διάστημα, δεν ξεπερνούσε τις 50 000!
Στην σημερινή εν έτει 2024 εποχή, είναι ασυγκρίτως διαφορετικές συνθήκες, αφού διέρχονται τον ΒΟΑΚ 600.000 και πλέον οχήματα μέσα στον χρόνο, που είναι φυσικό αυτός ο όγκος του συνωστισμού, να έχει τις γνωστές οδυνηρές συνέπειες! Να τονίσουμε επίσης, ότι από έρευνα που έγινε στο πρώτο οκτάμηνο του 24’, έχουν χαθεί, στο βωμό της αδιαφορίας του Κράτους, στον ΒΟΑΚ, 39 άνθρωποι, εκ των οποίων 16 από αυτούς ήταν παιδιά κάτω των 25 ετών!!!
Εμείς οι προβληματισμένοι πολίτες θέτουμε το ερώτημα, πώς είναι δυνατόν έναν πεπαλαιωμένο αυτοκινητόδρομο, που βρίσκεται στο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδος, να τον αφήνουν σε τέτοια κατάσταση, που οι κάτοικοι της Κρήτης προβληματίζονται να διασχίσουν; Έχουν συναίσθηση και ευθύνη αυτοί που διαχειρίζονται τα δημόσια έργα, δηλαδή ο κρατικός μηχανισμός, δηλαδή η Κυβέρνηση της ΝΔ, δηλαδή ο Πρωθυπουργός της;;; Ας μην μας παραπλανεί λοιπόν ο ίδιος με «φρούδες» κουβέντες, αντί να αναλάβει δράση με το αδρανές κατά τα άλλα «άριστο» επιτελείο του!
Στον αναπόφευκτο προβληματισμό μας, θα θέλαμε να κάνουμε προτάσεις από τη δική μας οπτική γωνία, με δίκαιη και δημιουργική άποψη…
Κατ’ αρχήν, οι πολίτες σήμερα, πληρώνουν «φουσκωμένα» διόδια σε όλους τους κεντρικούς άξονες της Χώρας, έτσι δεν είναι; Υποτίθεται ότι η πληρωμή τους εξυπηρετεί την καλύτερη και σύγχρονη δόμηση του οδικού δικτύου. Παρ’ όλα αυτά όμως, όλο το οδικό δίκτυο είναι τραγικά προβληματικό. Καθημερινά ακούγεται πως γίνονται συγκρούσεις με σοβαρούς τραυματισμούς και θανατηφόρα δυστυχήματα, σχεδόν σε όλο το οδικό δίκτυο, αυτό οφείλεται στην προσωπική ευθύνη μας, αλλά σε καμία περίπτωση στις κυβερνήσεις της κομματοκρατίας;
Θα έπρεπε λοιπόν να έχουν κατασκευαστεί στη Χώρα, δύο (2) παράλληλοι αυτοκινητόδρομοι βασικοί άξονες, στα ανατολικά και στα δυτικά τμήματα, έτσι που η κυκλοφορία να γίνεται σε σύνδεση μεταξύ τους με ενδιάμεσους κόμβους, σε όλο το μήκος της επικράτειας! Βεβαίως θα έπρεπε να συνοδεύονται με σύγχρονες προδιαγραφές για την ασφάλεια των οχημάτων όπως, με αντιολισθητικό τάπητα, ικανό και άπλετο νυχτερινό φωτισμό, κυρίως στις αστικές ζώνες, με πολύ καλή απορροή των υδάτων από τις καιρικές συνθήκες, με φαρδιά και άνετα πεζοδρόμια, έτσι που οι πολίτες να μπορούν να βαδίζουν και να αισθάνονται ασφαλείς!
Με τις ίδιες ακριβώς προδιαγραφές, θα πρέπει να κατασκευαστούν επίσης οδικοί άξονες και στην νησιωτική Χώρα, που σήμερα σχεδόν απαξιώνεται από το πολιτικό καθεστώς, αφού στρέφει το ενδιαφέρον του στο να εξυπηρετεί τους ιδιώτες, με το ανάλογο αντίτιμο συμφέρον για να σταθεροποιείται στην εξουσία!
Θέλουμε να μας απαντήσουν οι πολιτικοί αρμόδιοι, σε ποιο σκέλος των ενεργειών τους, ενδιαφέρονται για το δίκαιο και την ασφάλεια των πολιτών που τους ψηφίζουν; Η απάντηση δίνεται από την όλο και πιο δύσκολη και αβίωτη καθημερινότητά μας… ΠΟΥΘΕΝΑ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ!!!
Μ.Π.