Επεμβαίνουν πάλι με «τσιμέντωμα» του χώρου της Ακρόπολης, αντιδρά το Συμβούλιο I.C.O.MO.S.


Οι εικόνες από το φθινόπωρο του 2020 ξαναζωντανεύουν και πάλι, όπου τότε έγινε η πρώτη «τσιμεντόστρωση» στα Προπύλαια του ιερού χώρου της Ακρόπολης! 

Η «άριστη» και «αμετακίνητη» όμως Υπουργός Πολιτισμού, -τότε και τώρα- Λίνα Μενδώνη, αφού στον θεσμικό της ρόλο φαίνεται να θεωρείται «επιτυχημένη», συνεχίζει το έργο της (με την συμμετοχή ιδιωτών φυσικά), να ολοκληρώσει το τσιμέντωμα, για να δείξει ότι «κάτι» έκανε κι αυτή στην θητεία της !!! 

Οι αρχαιολόγοι «σφουγγοκωλάριοι», στο διεθνές συνέδριο που έγινε τον Νοέμβριο του 2021, είχαν εκπονήσει σχέδιο νομιμοποίησης για αυτές τις “αδιαφανείς” εργασίες, που έγιναν αναμφισβήτητα επιφανειακά, βεβιασμένα και με προχειρότητα, όντας αντίθετες προς τη Έκθεση της Διεθνούς Συμβουλευτικής Αποστολής, η οποία απαρτίζεται από την UNESCO και το τμήμα I.C.O.MO.S  

Έτσι και σήμερα, υπάρχουν διεθνείς αντιδράσεις και το ελληνικό τμήμα I.C.O.MO.S. (INTERNATIONAL COUNCIL ON MONUMENTS AND SITES – Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών), επισήμανε πως « …αυτές οι εργασίες θα προκαλέσουν παραμόρφωση στην αρχιτεκτονική και βλάβες στην αισθητική του μνημείου…»! Μάλιστα, πρόσθεσε ότι «…τα μέτρα για την επίσκεψη στους χώρους του μνημείου σε ζώνες ωραρίου, ήταν πρόχειρα με την πλήρη απουσία Σχεδίων Διαχείρισης…»

Το ίδιο εξάλλου υποστήριξε και η Διεθνής Συμβουλευτική Αποστολή με εκπροσώπους της UNESCO και του διεθνούς I.C.O.MO.S. που ήρθαν στην Αθήνα και βρέθηκαν προ τετελεσμένων.

Σύμφωνα λοιπόν και με την Χάρτα της Βενετίας (1964) και την Χάρτας του I.C.O.MO.S. (2003), οι όποιες παρεμβάσεις απαιτούν πρώτα Προμελέτη, κατόπιν Οριστική Μελέτη και τέλος Μελέτη Εφαρμογής. Κατόπιν, πρέπει να αξιολογηθεί η όποια επίπτωση στην Πολιτιστική Κληρονομιά του τόπου, που θα βασίζεται σταθερά στα επιχειρήματα και στα σχέδια με τις κατόψεις, με κάθε λεπτομέρεια. Στη συνέχεια, πρέπει να στέλνουν τον πλήρη φάκελο στο Κέντρο Διεθνούς Αξιολόγησης της UNESCO, για να τον μελετήσουν όλοι οι Συμβουλευτικοί Οργανισμοί! Η ελληνική ομάδα I.C.O.MO.S. όμως, επισημαίνει ότι τέτοιος φάκελος δεν έχει κατατεθεί ΠΟΤΕ μέχρι σήμερα για την Ακρόπολη, ούτε και σχέδια για την διαχείριση στον τουρισμό, γι’ αυτό πρέπει να καταρτιστούν στο μέλλον και οι όποιες παρεμβάσεις θα πρέπει να γίνονται μέσα σε αυτά τα παραπάνω πλαίσια!

Αλήθεια, τι να σκεφτούμε γι’ αυτή την συμπεριφορά του ΥΠ.ΠΟ  της χώρας μας, που αδιαφορεί για τις εγχώριες αλλά και διεθνείς αντιδράσεις, όσον αφορά την αλλοίωση του ιερού μας χώρου, που θα προκαλέσει και προσβολή στον ένδοξο και διαχρονικό Πολιτισμό μας… Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που δεν πτοείται από τις διαμαρτυρίες και από την κατακραυγή για τέτοιους είδους ενέργειες. Αναρωτιόμαστε, αν οι ενέργειες αυτές δείχνουν σεβασμό στον Πολιτισμό μας, ή το αντίθετο… Με αυτή την παρέμβαση, δεν γνωρίζει ότι ο φυσικός αρχαϊκός τόπος, εκτός των άλλων, θα μπορούσε να αναδείξει στο μέλλον κι άλλα πολύτιμα ευρήματα;; 

Αλλά, τι περιμένουμε από μια κομματική κυβέρνηση, που είναι «έρμαιο» ιδιωτικών συμφερόντων, παρακάμπτοντας ακόμα και την Επιστημονική Γνώση! 

Στο παρελθόν άλλωστε, το έτος 1951, οι τότε κυβερνώντες είχαν επιτρέψει σε οίκο μόδας (DIOR), να κάνει φωτογράφιση με τα μοντέλα της, όπως και πρόσφατα, το 2021, που έπραξε το ίδιο η τωρινή Κυβέρνηση, αναδεικνύοντας τα συμφέροντα του οίκου μόδας και βεβηλώνοντας στην ουσία, την Πολιτιστική Αξία του βράχου της Ακρόπολης και του Πολιτισμού μας!

Βλέποντας αυτή την αχαρακτήριστη στάση του Υπουργείου Πολιτισμού, στον νου μας έρχεται η συμπεριφορά των Αγωνιστών του 21’ και το τι έπραξαν τότε, στα χρόνια της σκληρής σκλαβιάς. Όταν οι Τούρκοι, που είχαν «ταμπουρωθεί» στην Ακρόπολη κατά το 1822, πολιορκούμενοι από τους Έλληνες, κατέστρεφαν τα μάρμαρα (τους κίονες) για να βγάλουν το μολύβι, που υπήρχε στη βάση για να τους στηρίζει, προκειμένου να κατασκευάσουν «βόλια» για τα καριοφίλια, που τους τελείωναν. Τότε, οι Αγωνιστές έστελναν βαρέλια με μολύβι και τα έδιναν στους Τούρκους, για να πολεμούν τους ίδιους, εξαγοράζοντας με την ζωή και το αίμα τους την ασφάλεια του Παρθενώνα, ώστε να μην «χαλάνε» τα μάρμαρα οι Τούρκοι και να προστατέψουν έτσι την Πολύτιμη Πολιτιστική Κληρονομιά μας! Αυτοί ήταν οι «αμόρφωτοι» ραγιάδες!!!

Η Πατρίδα μας Ελλάς, η Κοιτίδα του Παγκόσμιου Πολιτισμού, είναι διαχρονικά ο τόπος με ποικίλες και μοναδικές αρχαιότητες! Ο Παρθενώνας είναι μνημείο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO! Είναι κατά τις εκτιμήσεις της αρχαιολογίας, ένα από τα επτά θαύματα του Αρχαίου Κόσμου! Πώς είναι δυνατόν αυτή η αίγλη και τιμητική κατάταξη του μνημείου, να αντιμετωπίζεται με «ελαφρά τη καρδία» από τους πολιτικούς ιθύνοντες; Είναι η έκφραση και η ιερή πιστοποίηση του Πολιτισμού μας που πρέπει να αξιολογούμε με σεβασμό! 

Σε μια ευνομούμενη Πολιτεία, θα πρέπει να συντηρούμε, να τιμούμε και να αναδεικνύουμε, όπως της αρμόζει, την κληρονομιά από τα επιτεύγματα των Προγόνους μας! 

Επομένως, το καθήκον του Υπουργείου Πολιτισμού δεν είναι βέβαια να αυθαιρετεί, έχοντας την εξουσία και την διαχείριση, αλλά να προασπίζεται όλα τα κληρονομικά και πολιτισμικά μας δικαιώματα, να προστατεύει με ζήλο τα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα της πανάρχαιας τέχνης, να τα εντάσσει στον Πολιτισμό του Έθνους και να αναδεικνύει κάθε ανθρώπινο παράγοντα που συμμετέχει στο μεγαλείο του Γένους μας!

Μ Π


Visited 38 times, 1 visit(s) today

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *